Hufiec ZHP Brzeziny oraz 13
Szczep Harcerski „Niebo” w Koluszkach kontynuuje swoją misję wychowawczą przy
zachowaniu wszystkich niezbędnych środków ostrożności. Informujemy, że na
podstawie wytycznych Głównej Kwatery ZHP podjęliśmy decyzję o powrocie do
tradycyjnej formy organizacji zbiórek harcerskich z zachowaniem niezbędnych
ograniczeń..
Chcielibyśmy zaprosić zuchy na
zbiórkę, która odbędzie się w piątek 12.06.2020 r. w godzinach popołudniowych
(dokładna godzina zostanie podana po wstępnej deklaracji ilości osób za pomocą
formularza) całkowicie na powietrzu – w jednym z koluszkowskich lasów. Zbiórka
odbędzie się z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa. W związku z tym, że
jednorazowo grupa nie może liczyć więcej niż 20 osób, bardzo proszę o
wypełnienie jednominutowej ankiety dostępnej pod linkiem: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=Ho024XU55kyJPfw1H9RNzWby2dllf6BBuCLrL1MFnMFUOVZGNzFFRkFCOEtQVkNKVkJUSjRVRjJMUy4u
Ułatwi to nam logistyczne oraz
programowe przygotowanie do zbiórki, a także dowiemy się czy podzielić dzieci
na grupy.
OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA, które
będą obowiązywały nas podczas zbiórki:
- Uczestniczą osoby zdrowe, niemające objawów
chorobowych sugerujących chorobę zakaźną, które w okresie ostatnich
14 dni przed spotkaniem: nie miały świadomego kontaktu lub
nie zamieszkiwały z osobą przebywającą na kwarantannie lub
w izolacji w warunkach domowych ani nie miały świadomego kontaktu
z osobą zakażoną koronawirusem.
- Osoby niepełnoletnie uczestniczą w danej
formie po wyrażeniu każdorazowo pisemnej zgody przez opiekunów
prawnych zawierającej oświadczenie o świadomości ryzyka związanego
z COVID-19 (zgody udostępniam poniżej).
- Osoby pełnoletnie składają każdorazowo pisemne
oświadczenie o świadomości ryzyka związanego z COVID-19.
- Uczestnicy powinni we własnym zakresie
zapewnić sobie środki dezynfekujące. W przypadku osób małoletnich
obowiązek ten spoczywa na rodzicach lub opiekunach prawnych.
- Gdy chodzi o zakrywanie ust
i nosa, a także utrzymywanie zalecanego dystansu społecznego,
to w tym zakresie należy bezwzględnie stosować się
do wytycznych ogłaszanych przez Ministra Zdrowia.
W przypadku obowiązku zakrywania nosa i ust uczestnicy powinni
we własnym zakresie zapewnić sobie osłonę nosa i ust (maseczki,
przyłbice itp.) W przypadku osób małoletnich obowiązek ten spoczywa
na rodzicach lub opiekunach prawnych.
- Wchodząc na zbiórkę/spotkanie/formę
szkoleniową i wychodząc z niej należy obowiązkowo
zdezynfekować/umyć ręce.
- W trakcie wszystkich form należy maksymalnie
ograniczyć kontakt z osobami niebędącymi uczestnikami spotkania.
- W trakcie wszystkich form należy ograniczyć
w miarę możliwości używanie przez więcej niż jedną osobę tego
samego przedmiotu/rekwizytu. Jeśli nie ma takiej możliwości, należy
dezynfekować przedmioty/rekwizyty po użyciu przez daną osobę.
- Jeśli do uczestnictwa w danej formie
niezbędne są materiały dydaktyczne, należy wyposażyć w nie każdą
osobę indywidualnie.
- Prowadzący zbiórkę/spotkanie/formę szkoleniową
sporządza listę uczestników (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego),
którą przechowuje przez 14 dni od zbiórki, a następnie
niszczy.
- Po powrocie ze zbiórki/spotkania/formy szkoleniowej
należy umyć ręce.
- W trakcie zbiórki/spotkania/formy
szkoleniowych nie wolno przeprowadzać zajęć -wymagających fizycznego
kontaktu z innym uczestnikiem, np. wiązanie kręgu.
Oświadczenie rodziców/prawnych
opiekunów o świadomości ryzyka związanego z COVID-19, do wypełnienia
każdorazowo przed zbiórką, dostępne do pobrania pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1373uYms-4a6295cEwH88C9DooA6YeZ-k/view?usp=sharing
SKŁADKI
Składki członkowskie to
obowiązkowe wpłaty członków na rzecz stowarzyszenia. Każdy harcerz i harcerka,
są członkami stowarzyszenia ZHP Chorągiew Łódzka i jednocześnie są członkami
Związku Harcerstwa Polskiego, czyli największej w Polsce organizacji
wychowującej dzieci i młodzież. W myśl art. 2. ust. 1 Ustawy - Prawo
o stowarzyszeniach z dn. 7 kwietnia 1989 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r.
poz. 210 z późn. zm.) „stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym
zrzeszeniem o celach niezarobkowych”. Nie znaczy to, że stowarzyszenie
nie może posiadać majątku, niezbędnego do realizacji swoich celów. Ustawa
określa składniki majątku, a jednym z nich są składki członkowskie. Art.
33 ust. 1 Ustawy ujmuje to tak: „Majątek stowarzyszenia powstaje ze składek
członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności,
dochodów z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności
publicznej”.
Bardzo prosimy o wpłaty składki
członkowskiej. Każdy rodzic otrzyma od nas sms z zaległą kwotą do zapłaty,
bardzo proszę o wpłaty na najbliższej zbiórce lub przelewając kwotę na konto:
91 1020 3378 0000 1602 0275 6773, Aneta Bogdan, ul. Żeliwna 28, 95-040
Koluszki.
OBÓZ I KOLONIA
Dokładamy wszelkich starań, aby
dla zainteresowanych zuchów i harcerzy zorganizować obóz i kolonię. Przedstawione
poniżej informacje, przygotowane są po zapoznaniu z otrzymanymi w tym tygodniu
wytycznymi od właściwych organów administracji publicznej. Obiecany obóz nad
morzem odbędzie się, mamy nadzieję, że w 2021 r., natomiast w tym roku
proponujemy poniższą alternatywę. Powyższą decyzję motywujemy troską o
bezpieczeństwo zuchów i harcerzy.
Nasza propozycja to:
Miejsce: Ośrodek Hufca ZHP
Pabianice w Małczu, Małecz 50, 97-217 Lubochnia (jest to bardzo blisko Koluszek
– poglądowa mapka dojazdu poniżej)
Strona internetowa ośrodka: https://malecz.zhp.pl/
Zakwaterowanie w domkach,
wyposażonych w łazienki, z zachowaniem odpowiedniej powierzchni jednego dziecka
na 4 metry kwadratowe.
DOJAZD dzieci we WŁASNYM zakresie
(tak aby zminimalizować koszty)
Termin: 16.08.2020 – 22.08.2020
r. – kolonia
16.08.2020 – 29.08.2020 r. – obóz
Koszt: 400 zł (w przypadku małej
liczby osób koszt to 450 zł) – kolonia
800 zł (w przypadku małej liczby
osób koszt to 850 zł) – obóz
Koszty są zmniejszone do minimum,
zakup materiałów na kolonię i obóz będzie częściowo pokrywany ze składki
członkowskiej, która została nie wykorzystana w trakcie roku oraz z rządowego programu
rozwoju organizacji harcerskich i skautowych (ROHiS).
Proszę o wstępne wypełnienie
ankiety, czy byliby Państwo zainteresowani taką ofertą: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=Ho024XU55kyJPfw1H9RNzWby2dllf6BBuCLrL1MFnMFUMDBLWjVXRUE4RjgyMkJRWE1aSkMwTTdXNC4u
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz